Hvis mange yder lidt, undgår vi, at få yder for meget . del 2

06. december 2017 kl. 20:08

I midten af november måned informerede vi om frivillighed i Lunderskov Boldklub og at vi vil sprede arbejdsbyrden på flere hænder. I nedenstående kan du læse hvordan. Det er tidligere meldt ud på informationsmøde den 30/10.

Arbejdet i klubben skal spredes på flere hænder og de som hjælper skal have en ”jobbeskrivelse” så de ved hvad de går ind til. Det vil vi gøre ved at komme tættere på forældre og spillere. Derfor skal alle hold have en ”HR/frivillig” funktion som står for kontakten fra klubben til forældre/spillere. Det vil sige at hvert hold kommer til at bestå af en træner/e, holdleder og en HR/frivillig. HR/frivillig funktionen kommer til at finde-, udvikle- og afvikle frivillige i hele klubben.

Arbejdet med at finde HR/frivillige skal være færdigt inden generalforsamlingen i februar måned 2018. Og det er fordi der skal vælges flere nye bestyrelsesmedlemmer. De bestyrelsesmedlemmer som trækker sig har individuelle årsager men de primære er: ikke tid, vil prøve noget nyt, ingen børn i klubben – de fleste vil stadig løse andre opgaver i klubben.

Af andre store ændringer i organisationen er at vi ansætter en sportschef til ungdomsrækken. Sportschefen skal have trænerlicens og stå for at inspirere alle trænere og spillere samt tegne en klar kurs for blandt andet holdsammenlægning og samarbejde. I nedenstående slide må du ikke bide dig fast i holdopdelingen – den er ment som inspiration.

Håber at alle vil hjælpe med at få den nye organisation op at køre – som i første omgang betyder at der skal findes en HR/frivillig til hvert hold.

Bestyrelsen i Lunderskov Boldklub