NYHEDSBREV APRIL 2018

Dorte Møller Vistesen
12. april 2018 kl. 20:42

Mandag 2. Påskedag løb en masse glade børn rundt på klubbens baner og det viser, at nu er fodboldsæsonen i fuld gang. Og så må vejrguderne så selv bestemme hvornår vi kan smide skiundertøjet. Det var dejligt at opleve den store opbakning fra både børn og voksne. Der skal her lyde en særlig hjertelig velkomst til de nye medlemmer og forældre, som deltog.

2018 har betydet udskiftning i bestyrelsen og den nye bestyrelse har flere hjertesager – en af de vigtigste er at skabe en klub med et positivt fællesskab – vi ved begejstring smitter, så vi håber du vil være med til at starte en lokal epidemi…...

Som forældre håber vi, at du vil bakke op om klubben og vores mange frivillige, som flere gange om ugen bruger tid sammen med DIT barn. Dette gør du bl.a ved at

·  Tale positivt om holdet og ikke mindst de øvrige spillere, når du taler med dit barn

·  Tale positivt både om og med dit barns træner – (hvis du mener du er klogere end ham/hende, har vi altid plads til en ekstra træner….)

·  Bidrage til at skabe et positivt fællesskab på og omkring dit barns hold – et klap på skulderen og ros, også til de andre på holdet og til træneren, bag en kage, fyld termokanden med kaffe eller hvad du nu kan bidrage med.

·  Alle dommere ved kampe er frivillige som du og jeg, så accepter deres kendelser og arbejde, også selvom du sikkert er meget bedre placeret i det split-sekund der skal fløjtes

·  Er der noget du ikke synes om i klubben, så sig det til os og ikke til naboen hen over fryseboksen i Brugsen – vi har nemmest ved at gøre noget ved tingene….send en mail eller brug postkassen i klubhuset!

·  Alle undersøgelser viser, at det gode fællesskab handler om andet end det der sker på banen. Særligt i omklædningsrummet skabes der gode sociale relationer. Derfor opfordrer vi i bestyrelsen til, at alle spillere bruger omklædningsrum og bad efter træning og kampe. Vi ved godt det giver lidt ekstra ventetid til forældre – men tiden kan jo bruges til lidt hyggesnak eller en kop kaffe i kiosken!….

·  For at give pigerne ekstra trygge forhold er omklædningsrum 2 fremover forbeholdt pigespillere. Apropos tryghed – så skal mobiltelefoner naturligvis ikke benyttes i omklædning og bad….

Og så noget ganske andet - vores baner kan faktisk bruges til andet end fodbold, så det betyder, at Floorball bruger en af banerne mellem skolen og Egevænget (også kaldet ”Andst”) til Ultimate en aften om ugen – så har du lyst til at kaste med frisbee er det måske noget for dig.

Her er lidt mere fakta fra bestyrelsen og diverse udvalg

Økonomi – Thomas Sørensen - kasserer@lunderskovboldklub.dk

De første opkrævninger på kontingent er på vej til at blive udsendt til alle medlemmer fra sidste år, så HUSK at sende Thomas en mail, hvis du eller dit barn ikke længere skal være medlem. Det letter vores arbejde!

Ungdomsudvalg – Bo Laursen -  bo.lunderskov@gmail.com

Alle hold er kommet i gang med træningen. Desværre står vi akut og mangler trænere til drenge u11/12, så har du lyst til at tage opgaven (evt. sammen med en eller flere) eller kender du en, så kontakt Bo.

Seniorudvalg – Catrine L. Hansen – cathrindaniel@hotmail.com

Træningen er i fuld gang og de første kampe er spillet. Grundet afbud har sidste møde været aflyst, så der er ikke så meget at berette.

Kampfordeler - Mette Løgstrup – mlogstrup@hotmail.com

Puzzlespillet er ved at være lagt. Kampoversigt findes på DBU´s hjemmeside og app. Hvis du får kendskab til, at en hjemmekamp bliver flyttet, så HUSK ALTID at give Mette Løgstrup besked. Hun sørger for at opdatere kalendere og formidler informationerne videre til andre som eksempelvis kiosken!

Kiosk – Bo Laursen - bo.lunderskov@gmail.com

Kiosken vil være åben i det omfang der er personale til at passe den. Tirsdage og torsdage samt dage med kampe prioriteres. Har du tid og lyst til enten en fast vagt á ca. 2 timer ind i mellem eller kan du hjælpe i en weekend, så hører Lene gerne fra dig. Det er IKKE nødvendigt at have erfaring – du skal nok få oplæring.

Sponsor og indkøb – Martin Winter – martinwinther@stofanet.dk

Der knokles for at få opdateret alt omkring sponsorater og anden form for støtte. Vi vil her gerne opfordre alle til at bakke op om klubbens sponsorer, og ikke mindst fortælle sponsor, at din henvendelse skyldes medlemskab af LB. Det er vigtigt, at vore samarbejdspartnere kan se, at det nytter at støtte os.

Klubhus og baner – Simon Andersen – nomis_77@yahoo.dk

Vi håber du har besøgt klubhuset og bemærket at der er brugt arbejde på at gøre stedet hyggeligt og indbydende. Hjælp os med at holde orden!

I skrivende stund er kommunens kridter på vej rundt til alle klubber. De første baner er kridtet op hos os og hurtigst muligt sker det også for de sidste.

Børneattester – Mette Løgstrup – mlogstrup@hotmail.com

Er du frivillig i LB har du modtaget en mail fra Mette Løgstrup vedr. oplysning af cpr nummer og det er glædeligt at mere end 50 ud af 80 personer allerede har svaret og ligeledes godkendt i E-boks. Er du en af de sidste 20, så kontakt Mette eller tjek din E-boks!

Vi håber vi ses i klubhuset og på banerne - vi glæder os til masser af hyggelige timer i godt selskab – husk begejstring smitter – vi skal nok gøres vores – uanset om foråret lader vente på sig.