Nyhedsbrev juni 2018

10. juni 2018 kl. 18:12

Sommerferien nærmer sig og vi kan allerede takker alle trænere for en fantastisk indsats i første halvdel af denne sæson. Tusinde tak fordi I bruger så mange timer på alle vores børn og unge i Lunderskov. Inden ferien starter, håber vi at se jer til ungdomsafslutning og til Gråsten Cup.

Denne måneds bestyrelsesmøde startede med, at vi mødtes med vores nye HR udvalg (en forælder fra hvert ungdomshold og en spiller fra hvert seniorhold.) Dejligt positivt møde med masser af gode idéer og dialog. Vi håber dette initiativ vil resultere i bedre kommunikation og information og ikke mindst, at vi bliver flere, som hjælper til med lidt, så alt ikke ligger på de samme skuldre. Så tag godt imod dit holds repræsentant og bliv del af et fantastisk fællesskab til glæde og gavn for rigtig mange i Lunderskov.

Ungdomsudvalg – Bo Laursen -  bo.lunderskov@gmail.com

Husk at vi har ungdomsafslutning den 22. juni i Lunderskov Hallen! Har du eller en du kender tid og lyst til at hjælpe til, så er der pølser, som skal grilles og lodsedler, der skal sælges – kontakt Bo!

Om få uger slutter skolen og det betyder traditionen tro, at LB drager til Gråsten Cup. Igen i år med mange spillere, forældre og trænere. Her skal lyde en kæmpestor tak til alle jer, der bidrager til, at alle vores spillere kan starte sommerferien med denne skønne oplevelse, hvor fællesskab, hygge og fodbold er i centrum.

Selvom vi alle nyder sol og den forestående sommer, så er vi nogle, som allerede nu tænker vintertræning. Der er således netop fordelt tider i hallen til byens foreninger. Så nu mangler den interne planlægning med trænere inden vinterens træningstider kan offentliggøres.

Efter sommerferien mangler vi trænere på U12 piger og U11 – 12 drenge. Har du tid og lyst, eller kender en, til at overtage tjansen eller blive en del af et team, så kontakt Bo. Vi tilbyder alt den hjælp du skal bruge, både i form af støtte, inspiration og trænerkursus.

Sidst men ikke mindst starter vi nu en proces med at få dannet et nyt ungdomsudvalg i løbet af efteråret. Vi ønsker at udvikle arbejdet med vores mange unge spillere, men som bekendt kommer intet af sig selv, så vi har brug nye hoveder og idéer – ikke nødvendigvis med fodbolderfaring, det vigtigst er engagement. Jo flere vi bliver, jo færre opgaver er der til den enkelte.

Seniorudvalg – Cathrin L. Hansen – cathrindaniel@hotmail.com

Mads Vad Scheuer-Straarup har taget initiativ til at invitere til ”hyggefodbold” via Facebook. LB stiller med glæde baner til rådighed og vi arbejder på at få initiativet tilknyttet ”Bevæg dig for livet - fodbold”, som er et samarbejde mellem DBU og DGI. Cathrin har nu sørget for, at alle ungdomstrænere har fået en fløjte, som kan lånes når man skal passe dommertjansen.

Kampfordeler - Mette Løgstrup – mlogstrup@hotmail.com

Tilmeldinger til efterårets turneringer er på vej. Et ekstra damehold bliver tilmeldt, så der skulle være plads til piger, som kommer hjem fra efterskole og lignende.

HUSK du kan følge alle klubbens kampe på DBU´s hjemmeside og app.

Kiosk – Bo Laursen - bo.lunderskov@gmail.com

Kiosk og grill vil være åben i det omfang der er personale til at passe disse. Tirsdage og torsdage samt dage med kampe prioriteres. Har du tid og lyst til enten en fast vagt á ca. 2 timer ind i mellem eller kan du hjælpe i en weekend, så hører Lene gerne fra dig. Det er IKKE nødvendigt at have erfaring – du skal nok få oplæring.

Sponsor og indkøb – Martin Winter – martinwinther@stofanet.dk

Der har netop være afholdt klubaften med bestilling af klubdragter – 65 stk er sat i bestilling og vi håber alle når at blive klædt på til Gråsten Cup. Bestilling er stadig en mulighed via link på klubbens hjemmeside. Pakker til trænere er netop ved at blive bestilt og herefter kommer turen til øvrige frivillige.

De traditionelle LB lodsedler med 10 trækninger til 100 kr. er nu klar. Disse vil være til salg ved ungdomsafslutningen. Overskuddet fra salget vil gå til anlæggelse af legeplads.

HUSK at vælge en af vores sponsorer, når du handler og ikke mindst fortæl sponsor, at din henvendelse skyldes deres støtte til LB.

Klubhus og baner – Simon Andersen – nomis_77@yahoo.dk

Simon er ved at gøre status på klubbens nøgler. Ligger du inde med en, som du ikke har fået returneret, så vær sød at aflevere den – bare smid den i postkassen i klubhuset eller aflevér den i kiosken.

I løbet af sommeren får vi fra Kolding Kommune en måltavle, som vi prøver at sætte op ved opvisningsbanen.

For nemmere organisering vil boldrummet blive ændret, således bolde bliver fordelt efter størrelse i stedet for til hvert hold. Alle trænere informeres inden efterårssæsonen starter.

Da vi desværre har problemer med hærværk på multibanen etableres der overvågning inden ferien.

11 borgere har været så flinke at overdrage deres skraldespande til LB. Disse skal nu males (vil du hjælpe, så kontakt Simon!) hvorefter de opsættes rundt på vores område.

Tumlebanen ved siden af klubhuset er efterhånden i meget dårlig stand, så vi starter et projekt op med at udskifte denne med en legeplads. Det undersøges hvad nødtørftige reparationer koster. Kunne du tænke dig at deltage i en arbejdsgruppe omkring legeplads, så kontakt Simon.

For at optimere kommunikation og information bliver der opsat TV i vindfanget. Her vises opdaterede oversigter over kampe, baner, omklædning, dommere og andre aktuelle informationer.

Til sidst lige et par råb om hjælp: Hvis I flytter borde/bænke, så vær sød at sætte dem tilbage efter brug. Hvis I flytter mål, skal disse naturligvis også sættes tilbage, så de er klar til de næste, som skal træne.

Skrevet 10. juni 2018 af

Dorte Møller Vistesen – mvistesen@hotmail.com